_______________________________
International Public Utility Foundation
for women's empowerment and equality
www.millennia2025-foundation.org
> The Millennia2025 International Researchers' Network
Why Millennia2025 is important: motivation of its members
Eleonora Barbieri Masini
Millennia2015, its role and its spirit
> translations in 22 languages
Millennia2015, son rôle et son esprit
> traductions en 22 langues
Alfred Muntundi N'Seleka
Goma, République démocratique du Congo
05.09.2012
===
Bienvenue dans Millennia2015, le réseau des chercheurs volontaires pour l'autonomisation des femmes !
Welcome in Millennia2015, the voluntary researchers' network for women's empowerwent!
Motivation of the new members (chronological order)
Motivation des nouveaux membres (ordre chronologique)
(à continuer - to be continued)
Magellan GUEWO FOKENG
Yaoundé, Cameroun
11.03.2014
===
Ma motivation pour Millennia2015 est d'accompagner la Femme dans le processus de son épanouissement car jusqu'ici dans notre contexte elle reste toujours marginalisée, et continue à subir des frustrations de toutes sortes.
Giuseppe RASO
Palermo, Sicily, Italy
13.03.2014
===
I deal since many years with topics related to the Woman Health, coordinating a university research group focused on this field and also having founded an academic spinoff which developed a mammography CAD (Computer Aided Detection) software.
Stone Chancel NZAOU
Brazzavile, République du Congo
31.03.2014
===
J'ai découvert Millenia2025 dans mes recherche sur le genre sur le net.
Le genre fait partir de mes recherches et publications scientifiques. C'est donc un réel plaisir pour moi de faire partir de votre réseau en donnant le meilleur de moi même pour promouvoir l'autonomisation et le mieux être des femmes.
Jocelyn Ford
Beijing, China
17.04.2014
===
My documentary film about a Tibetan widow struggling to send her son to school, against the wishes of her father-in-law, is closely aligned with the Millennia 2015 goals I'd like to be in touch with people who share similar concerns.
Ioanna Savvidou
Paris, France
14.02.2014
===
Je suis féministe.
Odountan Ambaliou OLOUNLADE
Porto-Novo, Bénin
15.02.2014
===
Appartenir à un réseau de lutte contre les discriminations faites aux femmes afin de renforcer notre capacité à faire la promotion de la femme au Bénin.
Mohammed Beddat
Taourirt, Maroc
24.03.2014
===
Infirmier polyvalent, Ministére de la santé, Maroc : les initiatives menées par Millennia2015 ont changés le quotidien des infirmiers dans le monde et je souhaite m'investir dans ce type de projet.
Dagba-Irène Capet
Man, Côte d'Ivoire
12.02.2014
===
C'est la mise en œuvre effective des valeurs clés de ce processus dans mon pays et particulièrement dans ma région, où le respect des droits de la fille et de la femme en particulier et les droits humains sont une problématique très difficilement applicables et respectés. C'est une zone qui a été le plus touchée par les différentes crises que le pays a traversées.
Hortense Modeste Razanaliva
Antananarivo, Madagascar
11.02.2014
===
Militante en approche Genre depuis 2008 -Membre fondateur et actif de quelques associations axées sur le Genre à Madagascar -Partage de connaissances et d'expériences en la matière.
Patricia Guttin-Vesin
Sonnaz, France
11.02.2014
===
Je suis très engagée sur les questions d'écologie, de prise de place dans l'économie et la société par les femmes, par l'égalité des droits à l'accès de toutes minorités à toutes les fonctions permettant leur autonomie et épanouissement pour le bien de tous dans le respect de la planète. J'ai mener avec d'autres ! plusieurs projets professionnels et associatifs sur ces thèmes et nous en avons en cours sur "la parentalité en entreprise, une affaire de société" au centre de congrès d'Aix les Bains le 9 avril, j'ai également un projet de CREF (création d'un centre de ressources pour l'entreprenariat au féminin sur les Pays de Savoie). Toutes les actions allant dans le sens d'une meilleure prise en compte des complémentarités homme femme pour faire de cette terre, un monde plus respectueux de la diversité me motive. Je souhaiterai savoir comment mener des projets à un niveau international, sachant que je suis très attachée à l'idée de mener des expériences ambitieuses au niveau local. L'idée de semer des graines pour l'avenir et de partager des visions et expériences m'intéressent beaucoup pour développer encore nos créativités au service de tous ! un grand bravo pour cette belle initiative internationale à laquelle j'ai envie de contribuer quelque soit la forme, mais dans le respect de mes valeurs.
Merci pour cette initiative portée par des femmes, car nous avons bien besoin de solidarité internationale dans ce domaine et cela existe bien peu !
Charles Kangele Songa
Kamituga, RDC
11.02.2014
===
ARCAP dans le cadre de promouvoir le genre aux paysans nous voulons travailler pour le Millennaire 2015, enfin de bien apprendre le GENRE aux paysans.
Jorgelina Capaccio
Buenos Aires, Argentina
16.01.2014
===
Research into the futures and helping shape the future through innovation and strategy. Work for the empowerment of women, in particular those in poverty or vulnerable contexts.
Khaoula Laaroussi
Rabat, Maroc
31.12.2013
===
Je suis une jeune actrice marocaine je souhaite contribuer au développement de ma région en partageant l'information ,les droits de la femme et l'égalité entre la femme et l"homme sont absentes dans notre pays. Je souhaite sensibiliser et partager les connaissances qui va m'offrir Millennia2015.
Koffi Senanu Agbozo
Lomé, Togo
26.12.2013
===
Je suis ravi de remplir ce formulaire pour une idée d'échange et de participer à cette conférence avec des gens et partager avec eux, au retour dans mon pays pour séduire les jeunes à faire la volonté du développement durable.
Wengbama Kodaga
Lomé, Togo
25.12.2013
===
Je voudrais contribuer à ce processus pour accompagner et me rendre disponible pour cette cause. Je veux également élargir mes horizons.
Karen Wolfe
Sydney, Australia
20.12.2013
===
Actively implementing gender equity policies to improve the standing of women in the work place.
Pefi Kingi
Auckland, New Zealand
19.12.2013
===
To be informed, participate, engage other indigenous women
Noimes Isout
Alexandrie, Egypte
16.12.2013
===
Je voudrais juste être l'une de ces quelques personnes qui, dans le monde, donnent un peu de leur temps, de leurs compétences, pour trouver des solutions aux moult problèmes de développement auxquelles les nations font face. Ce qui m'intéresse particulièrement, de ce fait, c'est la vision prospective de Millénia ainsi que son agenda que j'ai consulté sur le site internet. Je voudrais bien, pour cela, participer aux activités de Milllennia2015, mener une recherche orientée vers les processus de développement, mais surtout sous l'angle de l'applicabilité des initiatives.
Deborah Miamin
Casablanca, Maroc
28.11.2013
===
Je suis une jeune fille de 28 ans qui n'a qu'un seul objectif, après 5 ans de vie au Maroc, montrer au monde entier que les femmes sont capables du meilleur d'autant plus qu'elles sont un atout pour le développement et les enjeux dans le monde entier.
Malala Onisoa Rakotojaofeno
Antananarivo, Madagascar
26.11.2013
===
Femme et agriculture, les femmes sont les piliers du développement surtout concernant l'agriculture dans les pays en développement.
Ibrahima Boubacar Salou
Niamey, Niger
22.11.2013
===
Les valeurs prônées par Millennia2015 doivent être le souci de tout être humain épris de développement et de changement positif et durable. On a coutume de dire que la femme est la mère de l'humanité comment donc concevoir un développement sans la femme. il est non seulement nécessaire mais aussi capital que la femme trouve tous ses droits d'humain et de citoyenne égal à l'homme et de pouvoir participer pleinement au développement.
Godeliève Ugueux
Liège, Belgique
19.11.2013
===
Mouvement généreux et ouvert, à la fois sans prétention et ambitieux qui rassemble et joint le Sud et le Nord.
Nadia Hammoudi
Nivelles, Belgique
04.11.2013
===
Je suis convaincue que les femmes sont les berceaux de l'Humanité. Je veux inspirer l'espoir et mener à bien des actions qui contribueront à un monde meilleur, plus juste et plus équitable !
Marlene Kabemba
Kinshasa, RDC
17.10.2013
===
Il faut dire que la situation des femmes réduites en silence augmente de plus en plus leur vulnérabilité si bien qu'elles demeurent sans savoir ni avoir. Millennia2015 dans cet effort de casser la routine aux femmes réduites au silence, prône donc la responsabilité et partant rencontre notre désir de développer l'harmonie du Monde en le rendant habitable par tous, femmes et hommes confondus.
Yvette Monkam Woyap
Lomé, Togo
15.10.2013
===
Je souhaite être actrice de changement et d'évolution de ce monde et cela passe par le soutien à la femme. Toute femme regorge d'un potentiel incroyable à révéler.
Mike Luboya
Kinshasa, RDC
14.10.2013
===
Je me toujours pose la question de savoir, quelle est ma contribution au développement global? Et je n'ai jamais trouvé de réponse. Au moins ce que je sais, C'est qua tous les jours j'essaie d'entreprendre une démarche pour un monde plus équilibré. Par ce processus; j'en fais une de plus.
Dossou-Christophe Agbodji
Cotonou, Bénin
13.10.2013
===
Le rôle joué par les femmes dans le développement est inestimable. Pourtant, leur travail reste dans l'ombre. Il est un devoir pour tous de travailler à mettre en lumière ce combat mené perpétuellement par un genre considéré dans maintes régions du monde comme celui qui n'a pas droit à la parole
Fifi Mbangu
Kinshasa, RDC
13.10.2013
===
Millennia2015 poursuit des objectifs sensibles pour une cohésion nationale entre hommes et femmes, ce qui est très important pour notre société qui se cherche une voie de sortie en cette matière.
Luu Thi Bich Hong
Ha Noi, Vietnam
13.10.2013
===
Je voudrais participer aux diverses activités de Millennia2015. Comme le Viet Nam n'est pas un pays provenant au Think Tank de Millennia2015, je voudrais commencer comme une déclencheuse du rôle des femmes Vietnamiennes et contribuent au développement du monde.
Axelle Tchadjet Nzia
Yaoundé, Cameroun
11.10.2013
===
Accéder à cette plateforme internationale d'expression des mes compétences et de mon savoir faire que j'aimerai mettre au service du développement de mon pays en particulier et de l'Afrique en général qui connaissent encore jusqu'à ce jour une très grosse fracture numérique. Or, l'émergence passera obligatoirement par les nouvelles technologiques. Raison aussi pour laquelle je milite dans des communautés IT qui encouragent la réussite de la gente féminine dans ce domaine et même ailleurs.
Eric Pinlap Ngheumhe
Douala, Cameroun
09.10.2013
===
Notre motivation tient au fait que nous sommes convaincus que nous souhaitons apporter nos expériences et nos propositions pour que les femmes retrouvent dans nos sociétés la place qui a toujours été la leur: le pilier central de la société.
Yacine Dia Viviane Sanou
Ouagadougou, Burkina Faso
09.10.2013
===
Je suis une femme qui ambitionne d'œuvrer à l'amélioration des conditions de vie de la femme surtout rurale parce que dans mon pays ce sont les plus battantes mais malheureusement pas reconnues à leur juste valeur.
Sonia Ewomba Mbaza
Libreville, Gabon
09.10.2013
===
Cette initiative me motive énormément d'une part parce que j'aimerais axé ma thèse sur le droit au développement et d'autre part parce qu'au cours du mois de septembre j'ai eu à faire une formation à Genève sur la Préparation du post 2015: la réalisation du droit au développement basé sur l'approche des droits de l'homme.
Olivia Kenmeugne Motcheboung
Doula, Cameroun
08.10.2013
===
Les femmes sont au cœur des enjeux de notre siècle et ne devraient plus être considérées comme de simples spectatrices passives; les femmes ont désormais un rôle important à jouer pour réduire la pauvreté et agir pour un monde plus viable pour les générations futures, c'est le rôle que je me suis assignée et j'espère que beaucoup d'autres femmes feront de même!!!
Claudia Bartz
Suring, USA
09.10.2013
===
The need for placing women in leadership positions for health and welfare of all populations cannot be understated. It is essential for now and in the future.
Major Diankatu Diamafukua
Matadi, RDC
01.10.2013
===
Nous voulons un monde sans discrimination. Que les relations entre les nations, peuples, individus de tout genre soient fondées sur les valeurs humaines.
Henriette Riziki Mwanvua
Kinshasa, RDC
06.09.2013
===
Je suis très heureuse d'adhérer à Millennia2014 pour la facilitation qu'elle apporte à la mise à niveau de mes formations. Et à arriver à contribuer efficacement à la modernisation des traitements par la télémédecine.
Ana Nunes Barata
Lisbon, Portugal
11.08.2013
===
I believe that women's empowerment is very important in society in order to end discriminative behaviours and promote the development of society itself.
Akudo Nnenne Amanamba
Umahaia, Nigeria
01.08.2013
===
I learnt about Millennia2015 from Dr. Mrs Nwosu who has been a member since 2007. I developed passion to help/advocate for the vulnerable members of the society especially women from my years of experience as a nurse and lawyer.It will be my pleasure to contribute to the objectives of millennia 2015 especially now that I am running a PhD program on human rights and international humanitarian law.
Habib -Abdelmajid El Gares
Gières, France
19.07.2013
===
Je suis militant depuis longtemps pour l'égalité Hommes/Femmes et en ce moment en Tunisie ce sont les femmes libres qui peuvent jouer un rôle politique important.
Marcela De la Peña Valdivia
Bruxelles, Belgique
10.07.2013
===
Je trouve que le processus est très intéressant et je voudrais contribuer activement à ce vaste réseau pour l'égalité.
Fatiha Talahite
Paris, France
04.07.2013
===
Motivation personnelle en tant que féministe et professionnelle en tant que chercheure sur le thème de genre et économie et genre et développement, spécialisée sur la région MENA (Moyen-Orient et Afrique du Nord).
Delphine Nana-Mekounte
Yaoundé, Cameroun
01.07.2013
===
L'engagement et la détermination de sa fondatrice pour le bien être de la femme de manière générale.
Attoumane Mahoma
Fomboni Moheli, Comores
02.07.2013
===
Je suis très interessé par cette institution car elle traite les causes les plus importantes du monde d'aujourdhui.
Frederick Anning
Accra, Ghana
02.07.2013
===
We are motivated by the kind of work this organization is doing in their quest to helping empower women to growth and development.
Anne Petitgirard
Boulogne, France
29.05.2013
===
La santé des femmes et l'accès des femmes aux services de santé, la promotion et le respect des droits de la personne pour les filles et les femmes et le respect de leur dignité, la lutte contre la violence faite aux femmes ont toujours été des priorités dans mon engagement porfessionnel. Jecherche à m'engager davantage dans ce domaine et face à cette cause.
Latifa Gadouche
Bruxelles, Belgique
21.05.2013
===
Le partage d'expériences et la solidarité, en ce qui nous concerne nous oeuvrons pour la reconnaissance et la valorisation des savoir-faire, des compétences et des talents des femmes immigrées.
Elyse Munderere Ishimwe
Kigali, Rwanda
16.05.2013
===
It will be an opportunity to share with others my experiences and learn from them how they acts for gender equality, women's empowerment, respect of human's rights for women and girls, their full participation to political, economic and social decisions in cooperation with men in line with the Millennium Development Goals.
Jean-Claude Manzi Biranga
Delft, Netherlands
19.04.2013
===
I am interested by gender issues and I get the opportunities to discuss with Mr. Hagena Kakumba Justin.
Jeannot Kassa
Goma, RDC
26.04.2013
===
La lutte pour la protection et la promotion des droits humains en général et ceux de l'enfant et de la femme en particulier fait partie de mon quotidien d'acteurs de la Société civile et agent de changement de comportement. Grâce au projet Ushindi dont la mission est de vaincre les violences basées sur le genre à l'est de la RDC, je travaille avec les communautés locales afin de les amener à revaloriser la femme et la faire participer dans la prise de décisions à tous les niveaux, voire, lui accorder des places de direction (promotion du leadership féminin). D'où tout mon intérêt pour Millennia2015.
Vjollca Kola
Gjakova Kosovo
23.06.2013
===
I woud like to be member of WeObservatory because I am working very hard now almost 5 years so that diabetic patients will be in beter conditions, to prevent so many amputations. Every 30 sec in the world is a part of a limb amputated, and by year 2025 in hole world the number of diabetic patients will encrease to about 300 million. Not to mention the kosts for the state and the impact that al this has to a patient. So I think this will give recognation also for Kosovo. Thank you
Mónica Tobar
San Salvador, El Salvador
10.04.2013
===
I am currently finishing a postgraduate programme in the human rights field and I think that it is time for me to give back and offer my knowledge to contribute to the development by researching and analyzing a variety of topics related to the women's rights as the gender inequalities, economic autonomy and political participation. As a young professional I am committed to transform the reality of the women in Latin America and I strongly believe that the women have an important role on the society and that it is imperative that we work for the promote and respect of human rights and more important for the recognition of the person as subject of rights in order to transform the society.
Angela Lyonsjustus
Washington DC, USA
15.04.2013
===
Women's empowerment will lead to a more egalitarian, equal, and just society making the world more secure.
Guadalupe Hermandez Culiacan
Mexico, Mexico
15.04.2013
===
I will love to collaborate in such an important mission, such as Millennia2015 search for equality between women and men, respect for human rights, and promotion of the human capital and of digital solidarity in order to empower women.
Raquel Gómez Bravo
Luxembourg, Luxembourg
16.04.2013
===
I am the Representative member of Beyond Europe Group in Vasco da Gama Movement, we are working with WWPWFM (Wonca Working Party on Women and Family Medicine) really hard the role of women family doctors working in Wonca to highlight their special contributions and reduce the barriers facing them, thereby enabling them to reach their full potential and enhance the contributions of family physicians/GPs around the world to clinical care, women's health, education, research and leadership in family medicine. And I think we definitely work together!!! :)
Zubaida Hussaon
Kot Addu
26.03.2012
===
We are already working for women and children in an underdeveloped area of Pakistan. We believe in equality of men and women, girls and boys, so we are supportive of every initiative which is supportive of equality of all.
Chantal Locat
Québec, Canada
03.04.2013
===
En savoir plus, contribuer et partager expertise. Changer le monde pour le rendre meilleur en ayant un regard intègre sur celui-ci.
Agnieszka Kubiak
Paris, France
03.04.2013
===
Acting for women empowerment and ending violence against women. Knowledge and experience sharing with global Millennia 2015 network. Contribution to Millennia activities.
Anna-Maija Juvonen
Nacka, Sweden
28.11.2012
===
As a human rights lawyer and expert in immigration law and corporate social responsibility I find issues connected to innovation and women as well as women in conflict areas most interesting.
Jerôme Munyangi
Kinshasa, RDC
06.12.2012
===
La recherche scientifique au service des femmes. Nous voulons impliquer les femmes à la recherche des solutions innovatrices dont elles-même pourront être des auteurs.
Béatrice Botombe Bogali
Kinshasa, RDC
11.12.2012
===
J'aimerais apporter mon savoir-faire afin de promouvoir le développement de la Femme dans tout le processus de la vie et permettre à la femme rurale de comprendre les enjeux de Millennia2015 pour son développement futur.
Naomi Dominique Boer
Nieuw-Balinge
20.12.2012
===
I believe in the power of every person, the power to make a difference. I doesn't matter what you do, if you believe in what you do... That's the most important issue, passion. And I believe that every person have to have that choice in live, to do what you want to do, to follow your heart, to create and stay hungry... And I want that for every person and that is where I stand for. In my work I develop e-health for different groups, to engage their selfmanagement, to make own choices in live.
Saskia Nysschens
Pretoria, South Africa
07.01.2013
===
I believe in eHealth as a positive change to our health care crisis in Africa and feel that woman have a lot to contribute to this industry.
Nicole Emany
Bruxelles, Belgique
31.01.2013
===
Partout dans le monde, les femmes sont le moteur de paix et du développement. C'est ensemble que nous pourrons encore faire tomber les barrières qui se dressent devant nous et ce pour le bonheur des générations futures
Riel Miller
Paris, France
01.02.2013
===
Use the future to understand the present.
Abdul Karim Hakib
Accra, Ghana
03.02.2013
===
The world deserve better and all of us must be on board to ensure the change that we envisage.
Olawunmi Olamiji Olaniyan
Lagos, Nigeria
02.02.2013
===
I am driven by the zeal of Millennia2015 on women course. Hence, i wish to support the project in Africa and around the world.
Shreedeep Rayamajhi
Kathmandu, Nepal
01.07.2013
===
Women exploitation and harassment is not just a case of one, its a global disease which needs to be overcome with effective awareness and better regulations. If a women is educated and secured then she is motivates her family to be educated and gives proper direction, which can then grow to establish a stronger society. A woman is an integral part of our society where she is responsible in making the society responsible.
Wendyam Micheline Kabore
Ouagadougou, Burkina Faso
06.02.2013
===
Je formule tout mon soutien et mes encouragements à toute l'équipe de Millenia2015 et à tous les membres. Que 2013 soit une année de grande avancée pour la promotion des droits des femmes!
Gloria Philip
Abuja, Nigeria
03.04.2013
===
To be a part of a forum where everybody no matter the sex, age or circumstance will have a fair share in life
Pauline Schreiber
Nice, France
02.04.2013
===
Parce que les objectifs du Millenium ne pourront être réalisés sans une autonomisation des femmes et d'importantes avancées concernant leurs droits.
Alain Nduwa Ilunga
Kinshasa, République Démocratique du Congo
08.08.2012
===
Etant artisan du bien-être de la femme dans le monde, je tiens à encourager cette initiative qui sera une occasion pour toutes les femmes du monde d'avoir une nouvelle prospective dans leurs vies professionnelles.
Engagé dans la lutte pour l'émancipation de la femme dans le monde, je trouve indispensable de prendre part à la conférence du 3 au 4 décembre à Paris, dit: MILLENNIA2015. Une rencontre pendant laquelle plusieurs solutions seront apportées aux divers difficultés que la femme est confrontées dans le milieu professionnel ainsi que dans d'autres secteurs de la vie courante. Sur ce, étant motivé et déterminé à l'accompagner dans sa lutte, je me dis c'est une opportunité pour les femmes de mon pays de pouvoir exceller dans le milieu professionnel tout en ayant une vision très avancée sur leurs revenus professionnels.
Gabriel Marcel Ikopi Moleko
Kinshasa, République Démocratique du Congo
04.08.2012
===
Nous nous s'associons humblement dans la lutte et le travail que vous menez pour la cause de la femme ; c'est pourquoi nous vous tendons la main pour cette collaboration dans le futur ...
Nous avons besoin de telles rencontres pour des échanges et nous permettre de renforcer nos capacités dans le domaine de genre surtout chez nous la femme souffre.
Christoforos Pavlakis
Athens, Greece
04.08.2012
===
Seeking out a proactive approach dealing with current challenges and fostering female leadership around the world.
Aïssatou Saibou Aboubakari
Cotonou, Bénin
22.08.2012
===
Je suis convaincue qu'aujourd'hui pour réduire la pauvreté dans nos pays, la femme doit jouer un rôle très important pour ne pas dire que seule sa contribution le permettra; et pour ce faire il faut qu'elle soit active indépendante, autonome. C'est pourquoi ce combat pour l'autonomisation de la femme à tous les niveaux sociaux que mène Millennia2015 m'intéresse au plus haut niveau.
Aurélie Leroyer
Paris, France
21.08.2012
===
Je désire participer à l'initiative Millennia2015 afin de rencontrer d'autres personnes engagées dans ce combat, de partager nos expériences afin d'en tirer des connaissances communes, de faire connaître l'engagement de CARE France et d'appréhender celui des autres acteurs.
Marie Mpala
Pretoria, Afrique du Sud
18.08.2012
===
Nous avons été très émus par le travail sur terrain de Tumaini Center dans différents domaines de la vie des femmes. Cela a été rendu possible grâce a Millenia2015. Si plusieurs femmes, plusieurs organisations travaillent en synergie, nous pouvons atteindre nos objectifs.
Reine N'Song
Brazzaville, République du Congo
16.08.2012
===
Ma motivation permet d'être capable d'utiliser les concepts de la promotion des femmes de base solide fondée sur l'application de la communication prioritaire pour la construction de futurs alternatifs à l'horizon 2025, pour penser et agir positivement, mettre les TICs au service des femmes et du développement durable, éduquer, sensibiliser et agir pour lutter contre l'ignorance, renforcer l'accès des femmes et l'éducation à la participation accrue et à la gestion de notre milieu de vie pour penser la bonne gouvernance.
Amenan Rachel Kongo
Abidjan, Côte d'Ivoire
03.08.2012
===
Millennia2015 traite d'un sujet important : le genre et en particulier la femme qui mérite qu'on se penche davantage sur son insertion socio-économique
Achut Gautam
Kathmandu, Népal
27.07.2012
===
It is an outstanding platform for all of us. It is related to everyone wherever one lives or for anyone in any country. It is for all.
Ndeye Boury Niang
Dakar, Sénégal
25.07.2012
===
Les associations de femmes ont pendant très longtemps lutté pour les mêmes causes. Cependant, force est de reconnaître qu'il nous reste beaucoup de chemin à faire si nous voulons une autonomisation durable de la femme. Pour y parvenir, il nous faut une mutualisation de nos efforts et adopter des orientations qui prennent en compte nos préoccupations communes.
Je suis intéressée par Millennia2015 parce que c'est un cadre d'échanges et de partage mais aussi d'entraide. Son crédo est la prise en charge des problèmes des femmes et la recherche permanente de solutions pour un développement durable particulièrement dans les pays les moins avancés
Mimidoo Achakpa
Abuja, Nigeria
18.07.2012
===
Most mails, I get, have been very inspirational mail and for me any gathering of women were progress is discussed in terms of upliftment, political participation, and most importantly the Education of women is a thing of joy for me.
Jennifer Gidley
Melbourne, Australia
15.07.2012
===
Positive planetary futures for all...
Janak Palta McGilligan
12.07.2012
===
It is great to be working with women from all over the world, learning together, sharing with each other and thus supporting this movement.
Martine Lhérisson
Port-au-Prince, Haïti
06.07.2012
===
Mon intérêt pour ces activités est guidé par un désir d'encourager les femmes que je côtoie a devenir autonome si elles ne le sont pas.
Vania Putri
Bogor, Indonesia
29.06.2012
===
Empowering women might change the world also the future into better again, because I believe, women have central roles to influence society.
Bettyna Toussaint
Port-au-Prince, Haïti
26.06.2012
===
La Femme, en tant que moteur de la société, doit s'intégrer activement, pleinement et vivement dans son activité.
Marie-Ange Abras
Paris, France
20.06.2012
===
Vu ma longue expérience en tant que chercheuse en soins palliatifs, je suis régulièrement sollicitée à prodiguer des conseils. Ce sujet d'étude est d'actualité. En effet, suite au plan Gouvernemental français, j'ai été chargée de mission pour le comité de suivi du plan national du développement des soins palliatifs et de l'accompagnement de la fin de vie. Cela prouve que la société cherche à recevoir des conseils, et à obtenir des informations sur ce sujet qui touche inévitablement tout le monde. Mais, au final, malheureusement, malgré ces nombreuses sollicitations, mon travail n'est pas reconnu, car il est considéré comme un acte de bénévolat et car le secteur de la recherche ne fait pas suffisamment confiance aux femmes – ce qui n'est plus digne de notre époque.
Je me sens concernée par Millennia2015 en raison de ma difficulté à me faire entendre en tant que femme et pionnière sur un sujet de prévention. Mes recherches et mes études européennes ont démontré que le fait de discuter de la mort, de la perte et du deuil avec les enfants était un acte en santé publique, ainsi qu'une action sociale, civique et éducative.
Femme qui souhaite être reconnue avec d'autres, comme actrice du développement pour les enjeux mondiaux.
Victoria Tosin Apiriola
Ilorin, Nigeria
19.06.2012
===
I am motivated to register and attend this epoch event in other to be part of the giant strides taken by passion for development driven individuals and organisations in the world to make our world a better place.
Colette Florence Mebada
Yaoundé, Cameroun
01.09.2011
===
Faire avancer la cause des femmes et travailler en réseau avec les femmes du monde entier,participer à l'éclosion du leadership féminin dans tous les domaines.
Annette NTIGNOI
Charleroi, Belgique
01.09.2011
===
L'autonomisation de la femme est un objectif que nous défendons et l'implication de la femme migrante dans le développement de leurs pays d'origine est ce que nous promouvons.
Le partage des compétences et la connaissance des ressources disponibles sont favorables à l'atteinte de l'autonomisation de la femme.
Mary Knapp
Helsingborg, Suède
01.09.2011
===
With our world interconnected technologically, economically, socially and environmentally, we are faced with the unprecedented challenge of creating new ways of living together, communicating, cooperating, sharing information and managing resources. The old model of imbalance, competition, exclusion, domination and control no longer serves us. Fully including women as decision-makers is a forward-thinking model and one that is urgently needed, for it is women who innately possess the very qualities now needed to live in our interdependent world. Women are masters of building relationships, networking, collaborating, communicating and getting things done. They are solution-oriented, highly imaginative and long-term visionaries who weave together the well-being of mates, children, families, workplaces, communities and the environment.
Karla Salas
Mexico DF, Mexico
01.09.2011
===
Pese a que la población femenina en México representa más del 5%, todavía enfrenta graves problemas de discriminación, segregación económica y laboral, violencia y trato discriminatorio. Como parte de la implementación de la política de igualdad es fundamental impulsar mecanismos más efectivos, una transversalización real de la perspectiva de género en todos los aspectos de intervención gubernamental, para así lograr verdaderos avances hacia la igualdad.
Caroline Mgbechikwere Anie-Osuagwu
Abuja, Nigeria
31.08.2011
===
Networking, knowledge transfer and capacity building to enhance working ability in workplace.
Uma Chowdhury
Dhaka, Bangladesh
03.09.2011
===
As I have been working for the issue of MDG's so I am very much fascinated to understand the real progress of Millennia2015 in a global arena. Not only that as we are in 2011 that is very adjacent to reach MDG' s 2015, so I truly want to understand what impacts have been already created by this MDG's to reduce poverty specially in our country in Bangladesh.
Wendyam Micheline Kabore
Ouagadougou, Burkina Faso
01.09.2011
===
La promotion des droits des femmes est l'objectif principal de mon association et le plan d'action à venir va apporter un gain considérable à la mise en œuvre d'activités au bénéfice des femmes et promouvoir leur développement et leur bien être. Ainsi, j'aimerais apporter mon humble contribution et par la même occasion apprendre d'avantage pour l'atteinte des objectifs des femmes de mon association et au sens large de mon pays.
Joseph Babadi Johns
Banjul, Gambia
01.09.2011
===
As a human rights and peace activist, my motivation is drawn out of my passion for equal rights and justice for all especially women emancipation and the rights of the girl child.
Annie Tsafack
Yaoundé, Cameroun
01.09.2011
===
Longue vie au projet !
Ousmane Mamadou Diop
Rosso, Mauritanie
01.09.2011
===
Cette conférence permettra de dégager un plan d'action pour l'autonomisation des femmes. C'est bien la stratégie de notre organisation qui a opté dès le départ pour le renforcement du pouvoir économique des femmes et l'émergence d'un véritable leadership féminin....C'est de l'eau apportée au moulin de notre organisation dans sa stratégie d'action.
Rose Daphne Villarson Saint-Fort
Cayes, Haïti
01.09.2011
===
J'aimerais partager et m'approfindir sur: 1) Identifier les défis et les opportunités liés à la promotion de l'égalité des genres à travers la nouvelle architecture d'aide. 2) Proposer de mettre en place et approprier de nouveaux modes de gestion budgétaire qui répondent à la fois aux exigences des instruments d'appui budgétaire et autres modalités de l'aide et de la BSG.
Jeauberte Djamou Tchuidjio
Yaoundé, Cameroun
01.09.2011
===
Initiative louable de Millennia2015 qui permettra aux femmes d'exposer leurs doléances à l'échelle mondiale. Merci!
Caroline Usikpedo-Omoniye
Ughelli, Nigeria
01.09.2011
===
Impact on the political agenda at all level, plan of action on gender equality, women's empowerment and respect for human, while bringing the voices of the rural women to the table.
Ottilia Chikosha
Harare, Zimbabwe
01.09.2011
===
After participating in the foresight exercise I look forward to participate and see our work and commitment to gender equality go to the next level and learn how our country can be able to implement the Action plan.
Lydia Ajono
Bolgatanga, Ghana
01.09.2011
===
Joining women from other African countries and developing world to share knowledge, experiences and information is more exciting.
Constant Tchandema
Lubumbashi, République Démocratique du Congo
02.09.2011
===
Les données récoltées vont nous permettre de formuler des recommandations afin de cibler les femmes qui nécessitent une assistance durable. Non seulement une assistance mais nous devons aussi apprendre aux femmes à acquérir une autoprise en charge. Les femmes doivent être actrices du développement. Un encadrement et une orientation sont indispensables pour les femmes des zones reculées.
Fahima Nasrin
Dhaka, Bangladesh
02.09.2011
===
Always believe that exchange of views and ideas when in the same field helps a lot each-other and this is a continuous learning process so sounds interesting to me.
Annick Mugisha
Bujumbura, Burundi
02.09.2011
===
Promouvoir le développement et venir en aide aux femmes et filles en difficulté à travers le monde entier. Merci pour les efforts que vous faites pour promouvoir le développement.
Mariam Touré
Saint-Ouen, France
02.09.2011
===
Il nous semble, à AWODIAG, que c'est de la conjugaison des synergies féminines que viendra l'évolution de la cause féminine. La perspective Millennia2015 à ce sujet est intéressante. Les séminaires de formation seront des outils de travail et de développement formidables.
Florence Nyawira Njuguna
Nairobi, Kenya
04.09.2011
===
Want to be among world leaders in sharing and learning about the Millennia2015.
Billy Nzalampangi
Kinshasa, République Démocratique du Congo
03.09.2011
===
Au rythme et à la dramaturgie très imbattable. En tant que jeune chercheur en Sciences Humaines et Sociales ; mais aussi en tant que manager et jeune administrateur, je voudrais tant participer et assister à ce rendez-vous. Dans les groupes où je suis membre, il y a pas de mal de femmes. Je suis, comme dirais-je, ambassadeur itinérant des femmes. Tout le prouve.
A l'heure où la communauté internationale se préoccupe de façon croissante des questions relatives au développement et où la femme est au cœur de la famille. Il est souhaitable, comme s'y efforce l'Unesco, de donner à la femme une place honorable. Plusieurs raisons à cela.
Alongkone Phengsavanh
Sisattanak District, Laos
03.09.2011
===
Millennia2015 is very useful and interested in term of women's empowerment and promote women right for the marginalized community.
Monique Kaseya Mulashi
Kinshasa, République Démocratique du Congo
03.09.2011
===
Etant donné que nous œuvrons dans uen ONG qui s'occupe de la protection des droits de la femme et plus particulièrement pour son autonomisation socio économique, et que nous avons contribué activement à l'exercice prospective des variables, leur mise en commun et les stratégies qui auront été adoptées lors des travaux de la conférence de Millennia2015 ne pourront que nous être bénéfiques car nous voulons aller jusqu'au bout de ce que nous avons commencé.
La formation en plus de ce que nous avons comme savoir nous ajoutera un plus dans notre bagage intellectuel et aura un impact certain sur la bonne marche de nos objectifs.
Kan Armand Kouakou
Abidjan, Côte d'Ivoire
02.09.2011
===
Il revient à tous et à toutes quelques soient nos rangs et grades dans la société, notre culture, notre religion, notre pays, de contribuer à l'évolution notre planète. Cette action passe inéluctablement par la promotion de la femme et de l'égalité des genres et nous nous sentons fortement concernés. Convaincu que le XXIè siècle est un tournant décisif pour l'autonomisation de la femme, nous serons heureux d'apporter une contribution certaine à la réalisation des objectifs de Millennia2015.
Grâce aux efforts de tous et de toutes nous parviendrons à la réalisation des objectifs de Millennia2015 et encore plus!
Millennia2015 représente l'une des plus grandes actions qui pourrait donner une grande orientation à l'autonomisation de la femme. Nous adhérons à toutes les initiatives qui favorisent l'émergence et le progrès des femmes. Il revient à chacun de nous d'apporter sa pierre à l'édification d'un monde sans exclusion, car nous sommes convaincus qu'aucun développement n'est possible sans les femmes.
Martha Llanos
Lima, Peru
02.09.2011
===
I have been participating already in Millennia2015 since last year. This is a great opportunity to share, learn and strengthen our work.
Nicole Françoise Gomis Gakou
Dakar, Sénégal
05.09.2011
===
Millennia2015 réfléchit, oeuvre à rendre autonome les FEMMES. Nous pensons avoir les mêmes objectifs.
Etienne Tchibozo
Cotonou, Bénin
05.09.2011
===
Millennia2015 est une opportunité pour des échanges et d'expériences dans le domaine de la femme.
Nemasse Coulibaly
Abidjan, Côte d'Ivoire
04.09.2011
===
Merci de l'opportunité que vous nous offrez de nous outiller efficacement et utilement pour redonner espérance et dignité à tous.
Dora Ngo Ndjeng Epse Sende
Douala, Cameroun
05.09.2011
===
Toutes ces rencontres permettent de mesurer l'impact de l'avancée de la parité homme/femme dans chaque pays.
C'est une grande rencontre similaire à Beijing 95 où la destinée de la femme face à l'homme doit se fixer, lieu des grandes décisions pour les générations futures.
C'est un lieu de grandes décisions qui interpellent toutes les femmes du monde entier.
Anne-Caroline Burnet
Bruxelles, Belgique
07.09.2011
===
Etre jeune s'accompagne de grands enjeux à relever à l'heure actuelle, mais le fait d'être une jeune femme est doublement plus ambitieux. Frange sensibilisée de la population, les femmes méritent toute notre attention. En effet, se faire respecter et être considérée comme égale dans une société en mouvement où le machisme et les inégalités de genre sont encore fortement présents est un défi de taille pour la jeune gente féminine. Le 3e OMD constitue donc tout naturellement un combat pour le Conseil de la Jeunesse. Sensibles à la cause des femmes belges comme d'ailleurs, il est dans notre souhait d'échanger les bonnes pratiques, d'apprendre et de collaborer afin d'améliorer la condition des femmes du monde entier.
Bertha Cecilia Garcia Cienfuegos
Tumbes, Peru
06.09.2011
===
I'm sure that apart from Millennia2015 share experiences and gain insights gained an important position for women in line with the Millennium Development Goals.
Elizabeth Florescu
Calgary, Canda
06.09.2011
===
Improving the status of women is sine qua non for harmonious social development and human advancement.
Jerome Glenn
Washington, USA
13.09.2011
===
The sooner Millennia2015 succeeds the better the rest of the 15 Global Challenges can be met.
Abraham Lahnite
Villeneuve d'Ascq, France
13.09.2011
===
La connaissance de l'autre et les amitiés qui en résultent sont des gages de paix et de sérénité. A nous tous de les faire prospérer !
Dewunmi Dennis Daini
Ibadan, Nigeria
14.09.2011
===
As a scriptwriter, community officer and coordinator taking the knowledge of theatre in communication, community and human empowerment will afford me the opportunity of creating an avenue for positive cross-country cultural interaction, an information rich environment between international men, women and Nigeria women, focusing on teaching and learning which will invariably established new-practices and ideas.
Arletty Pinel
Panama, Panama
14.09.2011
===
To share experiences from Panama and Latin America in developing the capacity of women in technology and contribute to global initiatives that strengthen women's participations in ICTD.
Yaba Tamboura
Bamako, Mali
13.09.2011
===
Dans le cadre de la revalorisation de l'image de la femme, la suppression de toutes sortes de discrimination à l'égard des femmes, la dénonciation de tout comportement anti- démocratique, la lutte contre les violences faites aux femmes bref l'autonomisation et la revalorisation de la femme et la fille; il faut la volonté, la capacité, la force d'aller de l'avant et les moyens nécessaires pour mener à bien les objectifs fixés. Les formations les rencontres auxquelles nous participons nous aident énormément dans notre travail en échangeant avec d'autres organisations, nous renforçons nos capacités aussi et cela pourrait contribuer à accélérer l'autonomisation des femmes et filles et leur participation au développement.
Vicky Chrisikou
Orchomenos, Greece
13.09.2011
===
I want to be an ambassador of peace for women. I want to inspire participation and action. Women are a hidden force and I endeavour to unleash them.
Aïssatou Cissé
Dakar, Sénégal
13.09.2011
===
Partager les expériences des autres femmes et hommes venus d'autres pays est très important, parce que ça permettra non seulement de souder la communauté Millennia2015 mais aussi de nous rapprocher pour travailler en synergie dans une totale diversité. La formation est encore plus importante pour mes recherches. L'autonomisation des femmes est un catalyseur pour le respect, l'intégrité socioéconomique de l'individu et de la nation, elle est aussi vecteur de la paix sociale.
Elena Thomas
Paris, France
06.08.2011
===
Comment "s'attaquer" aux causes des inégalités attachées aux différences de genre?
Odor Comfort
Calabar, Nigeria
14.09.2011
===
As a Gender and development expert, Millennia2015 will enable me to build more knowledge and understanding of the forces that undermine or promote women's human rights at the global level, amplify the voices and perspective of marginalised women in the local area I work in the global world and learn new issues on the agenda of women's rights movement globally. This training will help me to contribute to advancing gender activist understanding of the relationship between development and women's rights issues. In the course of this training I will learn more skills to produce and disseminate knowledge on developmental issues with special emphasis on women's perspectives; undertake advocacy actions and build alliances to influence development policy and practices; and mobilizes women's organisations and groups on more of development discussions and key to policy processes at the local level. This conference will also afford me the opportunity to increase my awareness on the violation of the rights of women and further strengthen mechanism for women's protection and contribute to gender-responsive programmes back home. In Millennia2015, I will be empower to create provocative opportunities for engagement, innovative research projects, capacity building activities and dialogues to promote change back home.
Blanche-Raymonde Blanche
Porto-Novo, Bénin
06.08.2012
===
Apporter la contribution du Bénin à la construction du plan d'action global de Millenia2015 pour une implémentation prenant en compte les réalités spécifiques de tous les pays en matière de développement.
Kouakou Kan Armand
09.06.2012
Abdjan, Côte d'Ivoire
===
Millennia2015 représente l'une des plus grands actions qui pourrait donner une grande orientation à l'autonomisation de la femme. Nous adhérons à toutes les initiatives qui favorisent l'émergence et le progrès des femmes. Il revient à chacun de nous d'apporter sa pierre à l'édification d'un monde sans exclusion, car nous sommes convaincus qu'aucun développement n'est possible sans les femmes.
Claudine Saintal
14.09.2011
Port-au-Prince, Haïti
===
Millennia2015 est une initiative énorme, qui, je l'espère, sera appliquée en Haïti et permettra l'avènement d'un nouvel Haïti, et d'une nouvelle société ou l'égalité de genre sera effective.
Aïssatou Saibou Aboubakari
16.09.2011
Cotonou, Bénin
===
Le combat pour l'autonomisation de la femme est celui de tous et particulièrement celui des femmes et plus encore de la femme africaine car aujourd'hui plus que jamais nous, femmes africaines, avons besoin de sortir de l'ombre, de nous exprimer, de nous prendre en charge, de marquer notre présence dans les instances de prise de décision, bref de contribuer au développement de nos pays. Voilà mes motivations pour Millennia2015.
Louis Ekobena Ekobo
Villeurbanne, France
16.09.2011
===
Les femmes devraient s'impliquer davantage pour leur autonomisation j'estime donc que Millennia2015 dans ses objectifs et programmes accompagnera les femmes dans cette perspective.
Abdoulaye Tangara
Bamako, Mali
20.09.2011
===
Nous, jeunes d'aujourd'hui sommes les futurs leaders de demain : oeuvrons pour éradiquer l'extrême pauvreté et la faim et surtout autonomisation des femmes afin d'atteindre les huit objectifs du millénaire pour le développement.
Michel Tchonang Linze
Douala, Cameroun
22.09.2011
===
La femme est une actrice incontournable de développement, atteindre les objectifs du millénaire passe incontournablement par elle, il est important d'y accorder une attention particulière. C'est le lieu aussi de favoriser la construction des réseaux avec d'autres couches de populations autres que les femmes. Bravo pour cette initiative et bon succès.
Constance Bergé
Huizen, The Netherlands
23.09.2011
===
To connect, cooperate and co-create regarding our gender responsive projects on good education, food sovereignty, economy transforming and peace/freedom.
Florence Nyawira Njuguna
Nairobi, Kenya
24.09.2011
===
To be among the solidarity group of world shared all over the world & initiating partnership that will guide women to bring development working towards global challenges all together until 2015 in order to build a sustainable 2025. I want to share, learn and exchange ideas on various processes with the same objectives of development and empowerment of women at all levels, that encourage human rights and cultural diversity's that, when I come back to my country, I will be able to share with my colleagues & partners, societies. In that context, we particularly address "Women actors in solidarity of the digital world" because the information society is the privileged context of Millennia 2015's work. All the stakeholders are concerned and we call for contributions at all levels: countries, regions and continents.
Alice Kanebena Boyogueno
Bandja, Cameroun
01.11.2011
===
Sortir la femme de la marginalité. Elle doit être indépendante. Défense des droits de la femme, plaidoyer pour la place de la femme dans les postes de responsabilité, la place de la femme dans les décisions, impliquer davantage la femme dans les postes politiques.
Mary Alice Balikungeri
Kigali, Rwanda
13.04.2012
===
Such conference to take stock, is timely, and would be sad if we miss to discuss meaningful participation of grassroot women's organisations and their relation to the government and donor community. These very women we serve are the backbone of our economies yet their role is minimised why and how can we change business as usual.
Justin Hagena Kakumba
Goma, RDC
04.06.2012
===
Etant gender equality leader depuis le plus jeune âge et ayant un fort intérêt pour l'égalité entre les genres,je viens participer pour apprendre et m' informer. Participer pour défendre le droit de la femme de la région de grand lac surtout de la RDC et particulièrement du Nord et Sud/kivu. Je pense que ma motivation pour Millennia2015 est naturelle. Je ne sais pas quand pourquoi j'aime faire ce métier de défense de droit de la femme mais de toute les façons c'est une formation que j'ai eu suite aux mauvaises conditions de nos mamans africaines du Congo quand j'étais encore enfant mais aussi suite aux encouragements de Maman Marie-Anne Delahaut. Les causes de ma motivation sont tellement innombrables que je ne peux pas tout expliquer.
Gaelle Ternisien
Paris, France
06.10.2011
===
Favoriser l'autonomie des femmes signifie libérer leurs énergies créatives. Soutenir leur accomplissement, c'est promouvoir l'équilibre et la diversité du vivre ensemble. Portée par cet élan féministe, je me joins à l'ouvrage collectif qu'est Millennia2015 car mon envie est grande de participer à l'établissement de l'équilibre relationnel et au changement de paradigme de nos sociétés.
Sumaya Al-Attia
Paris, France
09.10.2011
===
As a woman myself, i grew up in Jordan with strong principles and values concerning equality, justice and freedom. My mother, a women's rights endorser, taught me to fight for what I believe in, and most importantly to act on it with reason and with hindsight. I have a strong passion for theatre and understand what a wonderful tool it can be in educating young people and old alike, across cultural, socio-economic and language barriers. I am just as strongly committed to human rights and in particular women's rights. With more understanding of the efforts put in to the empowerment of women, I am hoping I could incorporate this knowledge and these efforts into my field of work, theatre and theatre in education.
Marie-Mathilde Manga Endegue
Yaoundé, Cameroun
11.05.2011
===
L'Autonomisation des Femmes est un enjeu mondial dans la lutte pour l'égalité et l'équité. Ainsi, tant que la femme n'aura pas acquis ses moyens d'action propres, vains seront tous les discours de circonstances.
Abraham Lahnite
Villeneuve d'Ascq
12.05.2012
===
Le bouleversement des frontières, les explosions de nationalismes et le réveil des peuples démontrent combien la notion d'Etat de droit et en particulier l'égalité homme/femme peut être fragile, aléatoire et artificielle. Celles et ceux qui brandissant des valeurs de justice et d'équité, se prétendaient les auteurs d'une histoire nouvelle auraient dû, en priorité, être des justes et des démocrates dans leurs actes de tous les jours.
Anita Mathew
Goa, India
13.05.2012
===
Solidarity through ICT's for empowerment of women's rights to work towards equality to make another world possible!
Honorata Mushobora
Kinshasa, RDC
16.05.2012
===
Dans notre pays comme dans tous les pays sous développés nous connaissons les droits humains, l'égalité des genres et l'autonomisation comme des simples slogans; les femmes presque à tous les niveaux qu'elles soient vivent des inégalités et de fois elles ne savent pas comment se défende ou d'autres ignorant leur droits se trouvent souvent victimes des injustices dans leur société ou entreprise. Concernant l'autonomisation, les femmes dans nos société Africaines n'ont aucune autonomie, une fois célibataires, elles dépendent de leur parents; mariées elles dépendent de leur maris et au service elles dépendent de leur chefs. Celles qui sont au village n'ont aucune propriété car tout appartient au mari ou à l'homme. La femme partout où elle se situe cherche maintenant à sortir de cette situation malheureusement elle n'a pas de la place dans les postes de prise de décisions de leur pays. Elles se mobilisent se sensibilisent pour devenir fortes et accéder au poste où elles peuvent se faire entendre mais c'est toujours l'homme qui reste le dernier décideur et les piétinent toujours. Elles sont auteurs et victimes de plusieurs calamités humanitaires par mangue d'encadrement et de responsabilité. Par exemple le cas de déforestation en Afrique est due par le manque d'électricité et l'irresponsabilité de certaines autorités politiques. Les femmes sont obligées de coupe du bois de chauffage tous les jours et ne replantent pas d'autres. Le problème d'érosion et d'inondation et des maladies qui s'ensuivent troublent la stabilité des foyers et les familles qui sont déjà pauvres ne font que s'appauvrir davantage. Les femmes doivent réfléchir sur des stratèges à prendre pour un futur meilleur.
Yénoukoumè Toussaint Honvou
Cotonou, Bénin
18.05.2012
Pendant longtemps, la promotion de la Femme n'a jamais fait l'objet de réflexions et d'études si approfondi. Millennia2015 a apporté l'initiative. Une fois les prblèmes analysés en profondeur, nous sommes convaincus de solutions durables qui sortent enfin la Femme de la précarité et de la domination.
Jean-Jacques Kanza
Goma, RDC
19.05.2012
===
Je suis motivé par Millennia2015 par ce que les femmes sont délaissées alors qu'elles ont aussi certains atouts comme les hommes. Grâce à Millennia2015, nous allons nous mettre ensemble et lutter la main dans la main.
Anastasie Masanga Maponda
Goma, RDC
19.05.2012
===
Le partenariat homme-femme dans la société constitue notre cheval de bataille depuis plus de 20 ans. Dans notre combat, nous connaissons des moments de découragement mais aussi des petites victoires. [...] Nous voulons être autrement femme et impacter positivement le monde autour de nous.
Rabia Razzaque
Islamabad, Pakistan
05.04.2012
===
Make one woman around me truly empowered. Such that she has the access, control to resources and decision making. Such that this woman becomes an achiever in every sense of the word.
Ndeye Boury Niang
Dakar, Sénégal
12.05.2012
===
Les femmes font plus de la moitié de l'humanité. Les laisser en rade dans la conception et la mise en œuvre des politiques de développement freine drastiquement certains pays africains d'émerger. C'est pourquoi il urge de lutter contre l'analphabétisme et le manque de qualification des femmes par la formation et l'encadrement pour l'accès aux ressources.
Maria José Samaké
Bamako, Mali
14.03.2011
===
Sensibilisation et conscientisation de la femme par rapport à sa situation sociale(sa place, son rôle, son droit,son devoir etc).
David Harries
Kingston, Canada
27.07.2011
===
There is much to do, that is possible to do, to spread and deepen real human security; the ability of all/all to live, to move about and to work with dignity and satisfaction, and, to be confident that each individual is able to contribute to maintaining and improving their own human security and that of their communities. The importance of women's role in this exercising, maintaining and improvement of human security needs to be more broadly (globally) accepted, understood and exploited.
Akpa Demuynck
Orléans, France
01.08.2011
===
La femme doit prendre toute sa place au sein de la société afin de participer activement aux grands défis qui sont les nôtres en ce siècle. Son rôle est déterminant. Aussi africaine et femme, je souhaite participer à mon niveau et selon mes capacités à ce mouvement qui donne à la femme l'occasion d'exercer pleinement son rôle et de ne pas être spectatrice de changements. Il est important que chacune de nous exerce sa responsabilité afin que les choses évoluent. Femmes et hommes ensemble pour un monde qui s'améliore car sans elles, peu de choses sont possibles.
Neelam Wadhwani
New Delhi, India
02.08.2011
===
I think it will be a platform to interact, share knowledge & learn more about women "us" Globally...
Mary Knapp
Helsingborg, Sweden
03.09.2011
===
With our world interconnected technologically, economically, socially and environmentally, we are faced with the unprecedented challenge of creating new ways of living together, communicating, cooperating, sharing information and managing resources. The old model of imbalance, competition, exclusion, domination and control no longer serves us. Fully including women as decision-makers is a forward-thinking model and one that is urgently needed, for it is women who innately possess the very qualities now needed to live in our interdependent world. Women are masters of building relationships, networking, collaborating, communicating and getting things done. They are solution-oriented, highly imaginative and long-term visionaries who weave together the well-being of mates, children, families, workplaces, communities and the environment.
Mbène Diakhoumpa
Dakar, Sénégal
17.12.2011
===
Je veux participer à Millenna2015 pour partager les expériences des unes et des autres, mais également avoir l'occasion d'acquérir des connaissances nouvelles pour développer mon leadership afin de contribuer au développement de mon pays en général, mais également des femmes sénégalaises. Egalement, je suis tres intéressée par la problématique Développement durable et environnement et aimerais faire partie de ceux qui luttent pour laisser aux générations futures une planète où elles pourront s'épanouir.
Euloge Kevin Ime Yekite Junior
Dakar, Sénégal
18.09.2012
===
Nous croyons à la capacité de la femme comme moteur de développement et Millennia2015 est le cadre idéal pour cela. Sa vision : Réunir les efforts des leaders femme afin de les engager dans un dialogue et des actions continues visant à réaliser ses objectifs. Son but de développer un réseau continuel de leader partout dans le monde exige des actions concrètes ce qui la rend unique.
Francesca Gabetti
Barcelona, Spain
23.09.2012
===
I deeply believe we need a new paradigm in business, through a new systemic vision and a more conscious leadership. I deeply believe women are fundamentals in this transformation and i support the Yin/Yang vision of feminine leadership.
François Schmitt
Cranves-Sales, France
08.09.2012
===
Nous travaillons dans le même sens pour la valorisation de la femme et la transmission de la vie, base d'un nouveau futur. La dimension éducation à la vie nous parait fondamentale, à prendre en compte avant la conception, pendant la gestation et dans la petite enfance. L'éducation prénatale est essentielle pour édifier une humanité de paix, de bien-être, de santé et d'abondance.
Fatiha Mekkaoui
Paris, France
02.04.2012
===
Contribuer, en tant que femme arabo-musulmane, à faire évoluer la cause des femmes à travers la planète par le dialogue et l'amitié et participer à la réflexion pour désamorcer tout type de violence.
Raymond Njonkou
Dortmund, Allemagne
21.11.2010
===
Le rôle de la femme dans la société doit être revalorisée en vue construire un avenir positif pour les femmes dans les années à venir.
Tina Omite Huzi
Abuja, Nigeria
22.11.2010
===
I believe I cannot enjoy peace, have my human right respected nor enjoy life as an individual in a society, community, neighbourhood, nation without peace, respect for individual right, & the rule of law. I know that women being mothers, wives daughters, sisters & children have a greater role to play both in the home and the society at large in attaining this objective. Therefore i gladly align myself & my organisation with any group that will help us achieve these goals & transmit it to our partners & communities. I also believe that the time has finally come for women to take our place governance & policy making. You are really doing a great job & breaking the barriers that had hinder women from achieving their best due to their particular circumstances, suspicion, negative publicity due to ignorance & misinformation. Keep it up.
Kouly Rachel Gogoua
Abidjan, Nigeria
01.04.2011
===
Membre depuis sa création. C'est aussi une très bonne plateforme d'échange et de partage mais aussi de réflexions et de planification pour le futur des femmes en rapport avec la situation actuelle.
Dora Sende Ngo Ndjeng
Douala, Cameroun
02.04.2011
===
Seules les femmes peuvent résoudre leurs problèmes par le fait qu'elles sont les concernées, ce sont elles qui vivent toutes les atrocités des guerres. Entre elles, les problèmes se perçoivent plus facilement. Pour ce faire, l'idée de Millennia2015 est un atout et une plateforme qui permet de se libérer, de faire partager ses problèmes pour qu'ensemble trouvions des solutions et faire des plaidoyers.
Mangala Tambe
Mumbai, India
26.07.2011
===
Understanding the different circumstances women face around the world. and how professionals are trying to design the tailor made approach to address the issues. This forum will help to initiate dialogue with people from different perspective and experiences.
Lia Krucken
Belo Horizonte, Brazil
09.09.2011
===
I believe that women can promote more creative and sustainable strategies for local development.
Monika Mpuka
Windhoek, Namibia
20.10.2011
===
Simply the best concept!
Kadiatou Sylla
Conakry, Guinée
25.10.2011
===
Je suis convaincue que la situation des femmes est particulièrement préoccupante, et la nécessité de leur garantir une survie, un développent et une implication dans les sphères de décision s'impose en vue de les sortir du sous-développement. C'est cette raison qui est à la base de la création de notre structure qui se bat pour l'épanouissement des femmes vivant surtout dans le milieu rural. Je suis également convaincue qu'il est possible de relever ce challenge. Il suffit d'être motivé, imaginatif, créatif. Et de tels espaces rendent possible également la réalisation de ce challenge.
Andrew Benson Greene
Freetown, South Africa
21.12.2011
===
The motivation comes from being part of a global community that is determined to help shape the future through interventions that can solve societal problems. This motivation comes from knowing that one day soon, the people of this world will all be connected to act for the well being of our lovely planet.
Claudia Stollbert
Ajaccio, France
05.10.2012
===
L'autonomisation des femmes passe par l'education comme pilier. Les recherches prospectives auront un sens si elles se raprochent des femmes par le biais d'une organisation locale.
Odelin Casseus
Port-au-Prince, Haïti
05.10.2012
===
Mes expériences professionnelles m'ont permises de côtoyer au jour le jour la situation des femmes qui restent mineures même apres avoir laissée la maison de leurs parents. Je constate que cela est la résultante directe de leur état de dépendance vis-à-vis des hommes. Par conséquent, l'acquisition de ces connaissances me seront une occasion unique d'apprendre comment aider ces femmes à retrouver leur autonomie à l'interieur d'elles-mêmes.
Mounir Ben Yahia
Sfax, Tunisie
14.10.2012
===
Sport,science,politique,médecine... C'est extraordinaire
Solange Chetou
Les Mureaux, France
10.10.2012
===
Il s'agira de mener la réflexion sur la politique du lien social entre le pouvoir publique et économique, les droits de la femme, la justice sociale et le développement durable..Il faut repérer l'ambigüité des concepts "égalité de sexe "ou de genre auxquels sont attachés la relation de dépendance, de soumission et les notions de justice, d'équitabilité, de légitimité et de droit.
Munkhdelger Borjigon
Ulaanbaatar, Mongolia
10.10.2012
===
Mongolian women's development machinery has not been able to mobilize effectively so far to promote and up hold rights and to influence the processes and outcomes of the transition. In Mongolia, there is not enough proactive policy ensuring women's economic, political activities but prevailing view of women as a socially vulnerable group, victims of the economic change.
Fahima Nasrin
Dhaka, Bangladesh
11.10.2012
===
As I have been following Millennia2015 and receiving information by the courtesy of Destree institute, it would be nice to meet you all. I am a lawyer and a human rights defender working in the field of human rights since long. I think this is an interesting forum to exchange views and share ideas.
Pascaline Kyungu Numbi
Kinshasa, RDC
28.09.2012
===
Mon enthousiasme pour participer à cette conférence est d'acquérir les connaissances qui peuvent me permettre à mon tours d'informer, de former et d' inciter les femmes en leur donnant les moyens de participer pleinement à la vie économique, dans tous les secteurs et à tous les niveaux de l'activité économique, afin de réaliser les objectifs internationalement acceptés en matière de développement, de durabilité et de droits de l'homme.
Papy Mukendi Kabamba
Kinshasa, RDC
28.09.2012
===
Dans un monde de plus en plus mondialisé, malgré les progrès accomplis, les femmes continuent de faire face à la discrimination, à la marginalisation et à l'exclusion, même si l'égalité entre les hommes et les femmes est désormais établie comme un précepte international universel.
Moraine Numbi-Ngoy
Kinshasa, RDC
28.09.2012
===
L'inclusion des femmes est un moteur pour le développement.
Solange Mazunda Musenga
Kinshasa, RDC
28.09.2012
===
Ce sont les femmes qui s'occupent de ce qu'on appelle le travail reproductif : le soin des enfants, de la maison, des maris, des malades et des personnes âgées. De cette façon, dans leur recherche d'autonomie économique, les femmes doivent toujours gérer leur temps et disponibilités entre travail de soin et travail rémunéré.
Arturs Puga
Riga, Latvia
02.10.2012
===
Knowledge management taking into account universal values, humanism, individual and collective priorities. "Adam named his wife Eve because she would become the mother of all the living." Genesis 3:20, NIV Bible.
Halima Diallo
Paris, France
03.11.2012.
===
Je suis une féministe du sud et je me passionne pour les investigations en rapport avec le genre notamment les études sur les femmes. Pour ma part, on ne peut envisager le développement d'une nation qu'avec la pleine participation des femmes. Il faut les impliquer dans les processus de développement, les femmes sont capables de bien de choses. Elles sont travailleuses, il faut leur donner les moyens pour qu'elles puissent s'affirmer. Et il est grand temps pour leur intérêt et pour celui de tous qu'on leur laisse courir toutes leurs chances. Développer les capacités d'initiatives des femmes serait un atout pour tous et il est plus qu'urgent de leur rendre toute leur dignité en leur permettant de jouer pleinement le rôle qui est le leur dans toutes les sphères de la société. Valoriser le statut des femmes implique de les rendre autonome, pour que demain elles puissent assurer une meilleure existence à leur famille ainsi qu'à elles même. Participer à Millennia serait une grande opportunité pour moi: acquérir des connaissances et consolider les connaissances que j'ai.
_____________________________________
Millennia2025 Women and Innovation Foundation
Organization in Special Consultative Status
with the United Nations Economic and Social Council
(ECOSOC) since 2019
________________________________
(c) https://www.Millennia2025-Foundation.org
Powered by hosted by wistee.fr